Թեեւ Կոսովոյին վերաբերող մեր նախորդ հոդվածում («Post-Kosovo. փոփոխությունների ժամանակաշրջան». «Հանրապետական», թիվ1, 2008թ.) որպես առանցքային հետեւություն էր ներկայացված այն դրույթը, թե Բալկաններում քաղաքական սահմանների փոփոխության արեւմտյան նախաձեռնությունը սցենարային տարբերակ է, որը բավական մեծ շանսեր ունի կիրառվելու աշխարհի այլ հատվածներին առնչվող Արեւմուտքի հաշվարկներում, սակայն Եվրոպայում ընթացող զարգացումների դիտարկումը թույլ է տալիս խոսել խնդրի նաեւ օբյեկտիվ կողմի մասին։
Մարտի վերջին Նորվեգիան դարձավ թվով 37-րդ պետությունը, որը ճանաչեց Կոսովոյի անկախությունը։ Չնայած ի սկզբանե պարզ էր, որ Կոսովոյի խնդրի նման հանգուցալուծումը իր հետեւանքները կունենա եվրոպական քաղաքականությունում, սակայն ձեւավորվող իրավիճակում պետք է լուրջ ուշադրություն դարձնել նաեւ հետեւյալ կետերին.
Ընթացող զարգացումները Եվրոպայի արեւելյան հատվածում այն առաջին ցուցիչներն էին, որոնք թույլ տվեցին խոսել եվրաինտեգրման գործում ի հայտ եկող խնդիրների մասին։ Ինչպես նշում է ռուս հեղինակ Օլեգ Նեմենսկին, Արեւելյան Եվրոպայի ողջ տարածաշրջանում ընթանում է Երկրորդ համաշխարհային պատերազմի արդյունքների վերիմաստավորում, նրա հերոսների ու գաղափարների վերականգնում։
Այն իրավիճակում, որով այսօր առանձնանում է Արեւելյան Եվրոպան, կարեւոր դեր են խաղում երեք հիմնական գործոններ.
Թեեւ ողջ եվրոպական քաղաքականութան մեջ աջ ազգայնական ուժերի ազդեցության աճի մասին խոսելիս` առաջին հերթին նշում են Արեւմտյան Եվրոպայում` Ֆրանսիա, Նիդեռլանդներ, անգամ Մեծ Բրիտանիա, տեղի ունեցող զարգացումները, սակայն այդ իմաստով պատկերն ավելի տպավորիչ է աշխարհամասի արեւելյան հատվածում։ Ի տարբերություն Արեւմտյան Եվրոպայի, Արեւելյան Եվրոպայում`
Արեւելյան Եվրոպայում աջ ազգայնական բնույթի քաղաքական ուժի ազդեցության մեծացման ամենատպավորիչ օրինակն ընդունված է համարել Լեհաստանի վերջին երկու խորհրդարանական ընտրությունների արդյունքում այդ երկրի քաղաքական կյանքում լուրջ դիրքեր զբաղեցրած Կաչինսկի եղբայրների կուսակցության (PiS) դեպքը։ Չնայած վերջին` 2007թ. օրենսդիր մարմնի ընտրությունների արդյունքում այն հայտնվեց ընդդիմության մեջ, սակայն կուսակցությունը երկրորդն է լեհական խորհրդարանում իր ունեցած աթոռների թվով, 2005–2007թթ. ընթացքում գլխավորում էր կառավարությունը, իսկ կուսակցության առաջնորդներից Լեխ Կաչինսկին ներկայում Լեհաստանի նախագահն է։
Սակայն լեհական օրինակը եզակի չէ։ Իրավիճակն, ըստ էության, ընդհանուր է դառնում արեւելաեվրոպական շատ երկրների համար.
Այս տարվա մարտի 14-ին Բրյուսելում ընթացող ԵՄ հերթական գագաթաժողովի ժամանակ հայտարարվեց «Միջերկրածովյան միության» ստեղծման մասին, որի մեջ, բացի ԵՄ 27 անդամ երկրներից, պետք է մտնեն նաեւ միջերկրածովյան ավազանի 12 պետությունները։ Նախատեսվում է, որ կազմակերպության հիմնադրման հանդիսավոր արարողությունը տեղի կունենա ս.թ. հուլիսի 13-ին Փարիզում։
Չնայած այն հանգամանքին, որ «Միջերկրածովյան միության» գաղափարն ի սկզբանե Փարիզինն էր, Մեծ Բրիտանիան ու Գերմանիան կարողացան առաջ տանել իրենց նախագիծը, ըստ որի` նոր միության մեջ պետք է մտնեն ԵՄ անդամ բոլոր երկրները եւ ոչ թե միայն Միջերկրական ծով ելք ունեցողները։ Թեեւ ենթադրվում է, որ Սարկոզիի վարչակազմի նախաձեռնությունը մի մեծ մասով կորցրեց այն նպատակը, որը նրա առջեւ դրել էր ֆրանսիական դիվանագիտությունը, սակայն գլխավորն այստեղ այն է, որ ԵՄ երկու առանցքային երկրներից (Գերմանիա, Ֆրանսիա) մեկը որոշել էր հանդես գալ նման նախաձեռնությամբ։
Ընդհանրապես, ղեկավարի փոխվելը Ելիսեյան պալատում նշանավորվեց Փարիզի արտաքին քաղաքական մոտեցումներում ի հայտ եկած լուրջ նորություններով։ Սարկոզիի նախագահության առաջին ամիսները բնորոշվեցին ատլանտյան ուղղվածության կոնկրետ քայլերով, որոնց վառ դրսեւորումները եղան Իրանի, Լիբանանի հարցերում ԱՄՆ քաղաքականության հետ մերձեցումը (բոլորն են հիշում 2007թ. աշնանը պաշտոնական Փարիզի աննախադեպ կոշտ հայտարարությունները Թեհրանի նկատմամբ) եւ ՆԱՏՕ-ի ռազմական կառույցին վերամիանալու Փարիզի նախաձեռնությունը (Ֆրանսիան այդ կառույցից դուրս էր եկել 1966թ., եւ այս մարտին Սարկոզիի լոնդոնյան այցելության հիմնական նպատակը հենց դա էր)։
Հետեւությունները երկուսն են.