
«21-րդ ԴԱՐ», # 6, 2009
Համարի առանցքային թեմաներից է ղարաբաղյան հակամարտության դիտարկումը տարբեր՝ տարածաշրջանային և գլոբալ դերակատարների մոտեցումների (Ս.Մինասյան), խաղաղարար համակազմ մտցնելու (Հովհ. Նիկողոսյան, Ս.Մովսիսյան), ժողովրդագրական իրավիճակի (Ս.Սուջյան) ասպեկտներով։ Հատուկ ուշադրություն է հատկացվել նաև արդյունքի հասնելու վրա հիմնված գործողությունների հայեցակարգերի վերլուծությանը (Հ.Արզումանյան) և XX դարավերջին – XXI դարասկզբին հայերի ու հրեաների քաղաքական ճակատագրի տիպաբանական համադրությանը (Դ.Սանոյան, Ա.Էպշտեյն)։
Ստորև ներկայացնում ենք հոդվածների համառոտագրերը ռուսերեն և սեղմագրերը անգլերեն լեզուներով։
Աննա Ժամակոչյան
ՏԵՂԵԿԱՏՎԱԿԱՆ ՀՈՍՔԵՐԸ ԵՎՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ԻՆՖՈԱՆՎՏԱՆԳՈՒԹՅՈՒՆԸ
ՀԱՄԱՌՈՏԱԳԻՐ
|
Հոդվածում կարևորվում է տեղեկատվական հոսքերի ոսումնասիրությունը` որպես ՀՀ տեղեկատվական սպառնալիքների բացահայտման, դրանց հակազդման մեխանիզմների մշակման և տեղեկատվության գիտակցված ընկալման հմտությունների զարգացման անհրաժեշտ միջոց։ Այս նպատակով դիտարկվում է Ադրբեջանի հակահայկական ինֆոքաղաքականության օրինակը՝ մեր մշակած մեթոդաբանական մոտեցման հիման վրա։ Ադրբեջանական ռազմավարությունը ներկայացվում է վերլուծական երկու մակարդակում՝ տեղեկատվության քաղաքականության համակարգի և կոնկրետ գործողությունների։ Բացահայտվում են հակահայկական ինֆոքաղաքականությունում կիրառվող առանցքային ձևերը և մեխանիզմները։ |
Резюме
|
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ПОТОКИ И ИНФОБЕЗОПАСНОСТЬ АРМЕНИИ Анна Жамакочян В статье рассматривается антиармянская политика Азербайджана на двух аналитических уровнях – на уровне системы инфополитики и на уровне конкретных информационных действий. В них выявляются большой арсенал, ключевые формы, механизмы и «инфраструктуры» азербайджанской инфополитики. На примере информационных атак Азербайджана указывается важность изучения информационных потоков, необходимого для выявления информационных угроз против Армении, разработки соответствующих механизмов противодействия, а также развития навыков осознанного восприятия информации вообще. |
Ռուբեն Մելքոնյան
ԵՂԱՆՈՒՆՆԵՐԻ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆԸ` ՈՐՊԵՍ ԹՈՒՐՔԱՑՄԱՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ
ՀԱՄԱՌՈՏԱԳԻՐ
|
Հոդվածում անդրադարձ է կատարվում Թուրքիայում պետական քաղաքականության հիմնական տարրերից մեկին` տեղանունների փոփոխմանը: Առկա փաստերը թույլ են տալիս պնդել, որ ոչ թուրքական տեղանունների փոփոխությունը եղել է համատարած թուրքացման քաղաքականության կարևոր բաղկացուցիչներից մեկը և իրականացվել համակարգված, որի հետևանքով այսօրվա Թուրքիան ներկայանում է որպես գերազանցապես թուրքական տեղանուններով պետություն: Այս ամենում քողարկված և բացահայտ քաղաքական նպատակներ կան, այն է` հնարավոր բոլոր մեթոդներով ժխտել բնիկ ոչ մուսուլման ժողովուրդների ներկայությունը և պատկանելությունն այս տարածաշրջանին: |
Резюме
|
ИЗМЕНЕНИЕ ТОПОНИМОВ КАК ПОЛИТИКА ОТУРЕЧИВАНИЯ Рубен Мелконян В 1920-х гг. в тогда еще недавно созданной Турецкой Республике происходили разнообразные процессы, нацеленные на формирование монолитного турецкого государства. Именно с этой целью в самых разных сферах стала проводиться широкомасштабная политика тотального отуречивания. Этот процесс неминуемо должен был затронуть и топонимы, поскольку на территории Османской империи существовало множество населенных пунктов с названиями на языках автохтонных народов, что напрямую доказывало сам факт присутствия последних. Существующие факты позволяют утверждать, что изменение нетурецких топонимов было одним из важных элементов политики отуречивания и осуществлялось систематизированно, вследствие чего современная Турция предстает государством с преимущественно турецкими топонимами. Во всем этом есть скрытые и явные политические цели, направленные на то, чтобы всеми возможными методами отрицать присутствие и принадлежность к этому региону автохтонных немусульманских народов. |
Վլադիմիր Վարդանյան
ՑԵՂԱՍՊԱՆՈՒԹՅԱՆ ՀԱՄԱՐ ՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ԻՐԱՎԱԿԱՆ ՊԱՏԱՍԽԱՆԱՏՎՈՒԹՅԱՆ ԱՐԴԻ ՄԻՏՈՒՄՆԵՐՆ ՈՒ ԶԱՐԳԱՑՈՒՄՆԵՐԸ
ՀԱՄԱՌՈՏԱԳԻՐ
|
XXդ. վերջին տասնամյակը բեկումնային էր հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության հիմնախնդրին առնչվող հարցերի վերիմաստավորման և նորովի ընկալման տեսանկյունից: Եթե 1980-ականների երկրորդ կեսին կարելի էր խոսել հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության հիմնախնդիրն իրավական դաշտ տեղափոխելու որոշ միտումների մասին, 1990-ականները նշանավորվեցին դրա իրավական հարթությանն առնչվող հիմնախնդիրների ակտիվ լուսաբանմամբ, երրորդ հազարամյակի սկզբին հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության հիմնական բաղկացուցիչը դարձան հենց իրավական հարթության հիմնահարցերը: Հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության հիմնախնդրի իրավական դաշտ տեղափոխումը, փաստորեն, վերակենդանացրեց այդ հանցագործության համար միջազգային իրավական պատասխանատվության ենթարկելու՝ դեռևս XXդ. 20-ական թթ. վերջից «սառեցված» գործընթացը: Ինքնին հասկանալի է, որ ավելի քան 70 տարի սառեցված լինելուց հետո, մեր օրերում, տվյալ հարցի արծարծումը չէր կարող նույն բովանդակությունն ու ծավալն ունենալ, ինչ 1920-ականներին: Այդուհանդերձ և բարեբախտաբար, դեռ պահպանվում է հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության համար պատասխանատվության առավել գործուն և արդյունավետ ձևի՝ պետության պատասխանատվության իրագործման հնարավորությունը: Ահա հենց այս համատեքստում էլ նպատակահարմար ենք գտել ուսումնասիրել հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության համար պատասխանատվության ենթարկելու հարցը: |
Резюме
|
СОВРЕМЕННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ И РАЗВИТИЯ МЕЖДУНАРОДНОЙ ПРАВОВОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ГОСУДАРСТВ ЗА ГЕНОЦИД Владимир Варданян Последнее десятилетие ХХв. было переломным с точки зрения переосмысления и нового восприятия вопросов, связанных с Геноцидом армян. Если во второй половине 1980-х можно было говорить о некоторых тенденциях переведения проблемы Геноцида армян в правовую плоскость, 1990-ые ознаменовались активным освещением проблем, связанных с этой правовой плоскостью, то к началу третьего тысячелетия основным элементом осуществленного в отношении армян геноцида стали именно вопросы правового плана. Фактически, переведение проблемы Геноцида армян в правовую плоскость реанимировало «замороженный» еще в 20-ые годы ХХ века процесс привлечения к международной правовой ответственности за это преступление. Понятно, что после более чем 70-летнего замораживания сегодня выдвижение данного вопроса не могло иметь те же содержание и объем, что в 1920-ые гг. Тем не менее и к счастью, еще сохраняется возможность использования самой действенной и эффективной формы привлечения к ответственности за осуществленный в отношении армян геноцид – призвание к ответственности государства. В этом контексте исследовался вопрос привлечения к ответственности за осуществленный в отношении армян геноцид. |
Սևակ Սարուխանյան
«ՈՒՂԵՂԱՅԻՆ ԿԵՆՏՐՈՆՆԵՐԸ» ԻՍՐԱՅԵԼՈՒՄ. ԱԶԳԱՅԻՆ ԵՎ ՑԱՆՑԱՅԻՆ ԿԱՌՈՒՅՑՆԵՐԻ ՀԱՄԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆ
ՀԱՄԱՌՈՏԱԳԻՐ
|
Իսրայելը, որը վերջին մի քանի տասնամյակներին Մերձավոր Արևելքի ամենազարգացած և հզոր պետությունն է, ազգային պետության կերտման և պահպանման բարդ ճանապարհ է անցել։ Որպես ազգային պետության մրցունակության ապահովման մեթոդ` Իսրայելը կարողացել է ոչ միայն տեղայնացնել համաշխարհային քաղաքակրթության ձեռքբերումները՝ արևմտյան արժեհամակարգի, կրթական, ֆինանսական, ռազմական ինստիտուտների մասամբ կրկնօրինակման միջոցով, այլև ստեղծել է սեփական, ուրույն ինստիտուտներ և համակարգեր՝ հիմնված ազգային, համայնքային և միջազգային փորձի, շահերի համադրման, ազգային կազմակերպման սկզբունքների վրա։
Այդօրինակ ինստիտուտների օրինակ են «ուղեղային կենտրոնները», որոնք աշխատում են ազգային անվտանգության (ռազմական, քաղաքական, տեղեկատվական, տնտեսական, սոցիալական, մշակութային ոլորտները ներառող) սպասարկման ուղղությամբ։ |
Резюме
|
«МОЗГОВЫЕ ЦЕНТРЫ» ИЗРАИЛЯ: СОЧЕТАНИЕ НАЦИОНАЛЬНЫХ И СЕТЕВЫХ СТРУКТУР Севак Саруханян Исследование израильских центров, занимающихся стратегическими исследованиями, показывает, что они основаны на сочетании интеллектуальных ресурсов Израиля и еврейских общин в мире. Такое сочетание позволяет, пожалуй, наилучшим образом интегрировать научно-исследовательский потенциал двух частей Еврейства и создать систему «мозговых центров», адекватных современному миру. С другой стороны, связанные с еврейскими общинами зарубежные «мозговые центры» принимают активное участие в лоббировании интересов Израиля не только в экспертном сообществе и информационном пространстве разных стран, но и в политических процессах. Характер и структура организации исследовательской работы в израильских и связанных с еврейскими общинами «мозговых центрах» показывает их актуальность также для Армении и Армянства, которые во многих смыслах существуют в тех же измерениях, что и государство Израиль и мировое Еврейство. |
Վարդան Ասցատրյան
ՍԵԿՈՒԼՅԱՐ ՀԱՅԵՑԱԿԱՐԳԸ
ՀԱՄԱՌՈՏԱԳԻՐ
|
Հասարակական կառույցի սեկուլյար-հումանիստական մոդելը տևական ժամանակ համառորեն ներկայացվում էր որպես բոլոր այլ (տարբեր կրոնական համակարգերին հենվող) մոդելները համակարգելու ընդունակ ունիվերսալ մոդել: Միայն XX դարի վերջին` մոդեռնի գործընթացի ավարտին, հասարակական ուշադրության ոլորտում կրոնական խնդրի վերադարձով պայմանավորված, ապաաշխարհիկացման (դեսեկուլյարացման) գործընթացն առիթ և պայման ստեղծեց վերստին անդրադառնալ երևույթի արմատներին` կասկածի տակ դնելով այդ ունիվերսալությունը: |
Резюме
|
СЕКУЛЯРНАЯ КОНЦЕПЦИЯ Вардан Асцатрян Обычно секуляризация трактуется в сугубо отрицательном смысле: как «история вычитания», шаг за шагом освобождающая мир от накинутого на него «религиозного покрывала». Этот взгляд предполагает существование как бы «естественно» независимых от религии сфер человеческой деятельности и отдельной от них религиозной сферы, которая столь же «естественно» должна быть ограничена рамками личного благочестия. Но по какому-то недоразумению религия вышла из своих «естественных» пределов и вторглась в нерелигиозные сферы, нарушив их автономию. А процесс секуляризации просто всё возвращает на «свои места». В том числе и религию. Такова общепринятая концепция секуляризации. В противоположность ей есть другая позиция, которая настаивает на том, что никаких особых, четко отграниченных друг от друга сфер религиозного и нерелигиозного нет, а само такое разграничение вводится лишь секулярным проектом. Функция секуляризации состоит не в том, чтобы всё расставить по местам, а в том, чтобы их создать, а затем убедить публику, что такие, весьма специфические места на самом деле предполагаются «природой вещей», а вовсе не есть какое-то специальное изобретение европейской эпохи последнего периода, не имеющее аналогов в истории. Поэтому религия в современной западноевропейской интерпретации появляется только с развитием процесса секуляризации и, более того, предполагается им. До внедрения секулярного проекта (примерно с XVIIв.) всё в равной степени могло быть названо религиозным: и политика, и наука предполагали в своей основе не меньшую «религиозность», чем вера в божественное как таковая. В такой ситуации религия, с точки зрения модернистского мировосприятия, была стимулирована секуляризмом, стремившимся, по словам Д.Узланера, «загнать в гетто» альтернативные проекты. Для этого неудобные концепты были промаркированы как «религиозные» и немедленно определены в узкие рамки «личного дела каждого человека». Но сегодня уже наступил конец эры секуляризации, и то, что было загнано в рамки «религии», стремится выйти за ее пределы и определять жизнь общества в целом. Светскость сегодня уже пытаются представить как нейтральную процедуру, ее пытаются отсоединить от светского мировоззрения, которое начинает справедливо позиционироваться как всего лишь еще один альтернативный взгляд на мир. В публичном пространстве отныне должны господствовать нейтральные нормы и процедуры. |
Մերուժան Մարկոսյան
ՍՈՑԻԱԼԱԿԱՆ ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ ՃԳՆԱԺԱՄԻ ՊԱՅՄԱՆՆԵՐՈՒՄ
ՀԱՄԱՌՈՏԱԳԻՐ
|
Հոդվածում ներկայացվում են ժամանակակից պետության ազդեցության ոլորտները և ներգործության ուղղությունները, որոնց շարքում ավելի ու ավելի մեծ նշանակություն և կարևորություն են ստանում սոցիալական քաղաքականության հիմնախնդիրները և դրանց լուծումները: Շուկայական տնտեսության անցման առանձնահատկությունները հետհամայնավարական երկրներում մեծապես ազդեցին և պայմանավորեցին այդ երկրների սոցիալական քաղաքականության սկզբունքների ձևավորման և իրականացման վրա:
Ներկայացվում են ներկայիս տնտեսական ճգնաժամի պայմաններում աշխարհի մի շարք պետությունների սոցիալական հակաճգնաժամային միջոցառումները: Ցույց է տրվել ճգնաժամի ազդեցությունը Հայաստանի Հանրապետության տնային տնտեսությունների և ձեռնարկությունների վրա: Վերջին բաժնում համառոտ քննարկվում են Հայաստանում սոցիալական ոլորտի վերափոխումների արդի հիմնախնդիրները: |
Резюме
|
СОЦИАЛЬНАЯ ПОЛИТИКА В УСЛОВИЯХ КРИЗИСА Меружан Маркосян Рыночная экономика требует адекватности государственного управления и возможностей данного рынка, причем каждая деталь в этой цепочке должна выполнять предназначенную ей функцию. Предпринимательство или его регулирование не являются первичной задачей государства, оно может и должно играть свою роль в экономике, но при этом не вмешиваться напрямую в деятельность домашних хозяйств и финансирование производства. На плечи государства должны лечь расходы по улучшению социальной среды, обеспечению обороноспособности, созданию законодательства, управлению государственными финансами, налогообложению, борьбе с инфляцией, а также разработке антикризисных и других программ, направленных на повышение конкурентоспособности экономики, обеспечение экономического роста, финансовой стабильности и поддержку малого и среднего предпринимательства. В статье представлены основные подходы к осуществлению социальной политики в странах с развитым рынком. Нынешний мировой финансовый кризис поставил перед правительствами стран новые задачи по обеспечению интересов своих граждан. Почти во всех странах программы по социальному обеспечению предусматривают как финансовые, так и нефинансовые мероприятия. Антикризисная программа Правительства Республики Армения также предусматривает социальные мероприятия. Необходимо отметить, что Правительство РА не пошло на сокращение социальных программ, все они будут осуществляться в прежних объемах. Автор предлагает свое видение реформ в социальной сфере и вносит предложения, способствующие увеличению доходов государственного бюджета, направленных на выполнение социальных программ. |
Online վաճառքը՝ www.pressinfo.am
Գնումը` «Նորավանք» ԳԿՀ-ում
Հասցեն՝ ք.Երևան, Գարեգին Նժդեհի 23/1,
Հեռ. +374 10 44 04 73, +374 93 54 31 71
Our fdf;l ddfgdflgjk dflkgjdlfkg dfgkjdflgkj apples are 30 pence each. If you buy 10 or more we can sell them at a discounted bulk rate of 25 pence each.