
«21-րդ ԴԱՐ», #6, 2009

Ниже представляем аннотации статей на армянском и резюме на русском языках.
Анна Жамакочян
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ПОТОКИ И ИНФОБЕЗОПАСНОСТЬ АРМЕНИИ
Համառոտագիր
|
Հոդվածում կարևորվում է տեղեկատվական հոսքերի ոսումնասիրությունը` որպես ՀՀ տեղեկատվական սպառնալիքների բացահայտման, դրանց հակազդման մեխանիզմների մշակման և տեղեկատվության գիտակցված ընկալման հմտությունների զարգացման անհրաժեշտ միջոց։ Այս նպատակով դիտարկվում է Ադրբեջանի հակահայկական ինֆոքաղաքականության օրինակը՝ մեր մշակած մեթոդաբանական մոտեցման հիման վրա։ Ադրբեջանական ռազմավարությունը ներկայացվում է վերլուծական երկու մակարդակում՝ տեղեկատվության քաղաքականության համակարգի և կոնկրետ գործողությունների։ Բացահայտվում են հակահայկական ինֆոքաղաքականությունում կիրառվող առանցքային ձևերը և մեխանիզմները։ |
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ПОТОКИ И ИНФОБЕЗОПАСНОСТЬ АРМЕНИИ Анна Жамакочян |
Резюме В статье рассматривается антиармянская политика Азербайджана на двух аналитических уровнях – на уровне системы инфополитики и на уровне конкретных информационных действий. В них выявляются большой арсенал, ключевые формы, механизмы и «инфраструктуры» азербайджанской инфополитики. На примере информационных атак Азербайджана указывается важность изучения информационных потоков, необходимого для выявления информационных угроз против Армении, разработки соответствующих механизмов противодействия, а также развития навыков осознанного восприятия информации вообще. |
Рубен Мелконян
ИЗМЕНЕНИЕ ТОПОНИМОВ КАК ПОЛИТИКА ОТУРЕЧИВАНИЯ
Համառոտագիր
|
Հոդվածում անդրադարձ է կատարվում Թուրքիայում պետական քաղաքականության հիմնական տարրերից մեկին` տեղանունների փոփոխմանը: Առկա փաստերը թույլ են տալիս պնդել, որ ոչ թուրքական տեղանունների փոփոխությունը եղել է համատարած թուրքացման քաղաքականության կարևոր բաղկացուցիչներից մեկը և իրականացվել համակարգված, որի հետևանքով այսօրվա Թուրքիան ներկայանում է որպես գերազանցապես թուրքական տեղանուններով պետություն: Այս ամենում քողարկված և բացահայտ քաղաքական նպատակներ կան, այն է` հնարավոր բոլոր մեթոդներով ժխտել բնիկ ոչ մուսուլման ժողովուրդների ներկայությունը և պատկանելությունն այս տարածաշրջանին: |
ИЗМЕНЕНИЕ ТОПОНИМОВ КАК ПОЛИТИКА ОТУРЕЧИВАНИЯ Рубен Мелконян |
Резюме В 1920-х гг. в тогда еще недавно созданной Турецкой Республике происходили разнообразные процессы, нацеленные на формирование монолитного турецкого государства. Именно с этой целью в самых разных сферах стала проводиться широкомасштабная политика тотального отуречивания. Этот процесс неминуемо должен был затронуть и топонимы, поскольку на территории Османской империи существовало множество населенных пунктов с названиями на языках автохтонных народов, что напрямую доказывало сам факт присутствия последних. Существующие факты позволяют утверждать, что изменение нетурецких топонимов было одним из важных элементов политики отуречивания и осуществлялось систематизированно, вследствие чего современная Турция предстает государством с преимущественно турецкими топонимами. Во всем этом есть скрытые и явные политические цели, направленные на то, чтобы всеми возможными методами отрицать присутствие и принадлежность к этому региону автохтонных немусульманских народов. |
Владимир Варданян
СОВРЕМЕННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ И РАЗВИТИЯ МЕЖДУНАРОДНОЙ ПРАВОВОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ГОСУДАРСТВ ЗА ГЕНОЦИД
Համառոտագիր
|
XXդ. վերջին տասնամյակը բեկումնային էր հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության հիմնախնդրին առնչվող հարցերի վերիմաստավորման և նորովի ընկալման տեսանկյունից: Եթե 1980-ականների երկրորդ կեսին կարելի էր խոսել հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության հիմնախնդիրն իրավական դաշտ տեղափոխելու որոշ միտումների մասին, 1990-ականները նշանավորվեցին դրա իրավական հարթությանն առնչվող հիմնախնդիրների ակտիվ լուսաբանմամբ, երրորդ հազարամյակի սկզբին հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության հիմնական բաղկացուցիչը դարձան հենց իրավական հարթության հիմնահարցերը: Հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության հիմնախնդրի իրավական դաշտ տեղափոխումը, փաստորեն, վերակենդանացրեց այդ հանցագործության համար միջազգային իրավական պատասխանատվության ենթարկելու՝ դեռևս XXդ. 20-ական թթ. վերջից «սառեցված» գործընթացը: Ինքնին հասկանալի է, որ ավելի քան 70 տարի սառեցված լինելուց հետո, մեր օրերում, տվյալ հարցի արծարծումը չէր կարող նույն բովանդակությունն ու ծավալն ունենալ, ինչ 1920-ականներին: Այդուհանդերձ և բարեբախտաբար, դեռ պահպանվում է հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության համար պատասխանատվության առավել գործուն և արդյունավետ ձևի՝ պետության պատասխանատվության իրագործման հնարավորությունը: Ահա հենց այս համատեքստում էլ նպատակահարմար ենք գտել ուսումնասիրել հայերի դեմ իրագործված ցեղասպանության համար պատասխանատվության ենթարկելու հարցը: |
СОВРЕМЕННЫЕ ТЕНДЕНЦИИ И РАЗВИТИЯ МЕЖДУНАРОДНОЙ ПРАВОВОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ГОСУДАРСТВ ЗА ГЕНОЦИД Владимир Варданян |
Резюме Последнее десятилетие ХХв. было переломным с точки зрения переосмысления и нового восприятия вопросов, связанных с Геноцидом армян. Если во второй половине 1980-х можно было говорить о некоторых тенденциях переведения проблемы Геноцида армян в правовую плоскость, 1990-ые ознаменовались активным освещением проблем, связанных с этой правовой плоскостью, то к началу третьего тысячелетия основным элементом осуществленного в отношении армян геноцида стали именно вопросы правового плана. Фактически, переведение проблемы Геноцида армян в правовую плоскость реанимировало «замороженный» еще в 20-ые годы ХХ века процесс привлечения к международной правовой ответственности за это преступление. Понятно, что после более чем 70-летнего замораживания сегодня выдвижение данного вопроса не могло иметь те же содержание и объем, что в 1920-ые гг. Тем не менее и к счастью, еще сохраняется возможность использования самой действенной и эффективной формы привлечения к ответственности за осуществленный в отношении армян геноцид – призвание к ответственности государства.
|
Севак Саруханян
«МОЗГОВЫЕ ЦЕНТРЫ» ИЗРАИЛЯ: СОЧЕТАНИЕ НАЦИОНАЛЬНЫХ И СЕТЕВЫХ СТРУКТУР
Սևակ Սարուխանյան
|
Իսրայելը, որը վերջին մի քանի տասնամյակներին Մերձավոր Արևելքի ամենազարգացած և հզոր պետությունն է, ազգային պետության կերտման և պահպանման բարդ ճանապարհ է անցել։ Որպես ազգային պետության մրցունակության ապահովման մեթոդ` Իսրայելը կարողացել է ոչ միայն տեղայնացնել համաշխարհային քաղաքակրթության ձեռքբերումները՝ արևմտյան արժեհամակարգի, կրթական, ֆինանսական, ռազմական ինստիտուտների մասամբ կրկնօրինակման միջոցով, այլև ստեղծել է սեփական, ուրույն ինստիտուտներ և համակարգեր՝ հիմնված ազգային, համայնքային և միջազգային փորձի, շահերի համադրման, ազգային կազմակերպման սկզբունքների վրա։
Այդօրինակ ինստիտուտների օրինակ են «ուղեղային կենտրոնները», որոնք աշխատում են ազգային անվտանգության (ռազմական, քաղաքական, տեղեկատվական, տնտեսական, սոցիալական, մշակութային ոլորտները ներառող) սպասարկման ուղղությամբ։ |
«МОЗГОВЫЕ ЦЕНТРЫ» ИЗРАИЛЯ: СОЧЕТАНИЕ НАЦИОНАЛЬНЫХ И СЕТЕВЫХ СТРУКТУР Севак Саруханян |
Резюме Исследование израильских центров, занимающихся стратегическими исследованиями, показывает, что они основаны на сочетании интеллектуальных ресурсов Израиля и еврейских общин в мире. Такое сочетание позволяет, пожалуй, наилучшим образом интегрировать научно-исследовательский потенциал двух частей Еврейства и создать систему «мозговых центров», адекватных современному миру.
|
Вардан Асцатрян
СЕКУЛЯРНАЯ КОНЦЕПЦИЯ
Համառոտագիր
|
Հասարակական կառույցի սեկուլյար-հումանիստական մոդելը տևական ժամանակ համառորեն ներկայացվում էր որպես բոլոր այլ (տարբեր կրոնական համակարգերին հենվող) մոդելները համակարգելու ընդունակ ունիվերսալ մոդել: Միայն XX դարի վերջին` մոդեռնի գործընթացի ավարտին, հասարակական ուշադրության ոլորտում կրոնական խնդրի վերադարձով պայմանավորված, ապաաշխարհիկացման (դեսեկուլյարացման) գործընթացն առիթ և պայման ստեղծեց վերստին անդրադառնալ երևույթի արմատներին` կասկածի տակ դնելով այդ ունիվերսալությունը: |
СЕКУЛЯРНАЯ КОНЦЕПЦИЯ Вардан Асцатрян |
Резюме Обычно секуляризация трактуется в сугубо отрицательном смысле: как «история вычитания», шаг за шагом освобождающая мир от накинутого на него «религиозного покрывала». Этот взгляд предполагает существование как бы «естественно» независимых от религии сфер человеческой деятельности и отдельной от них религиозной сферы, которая столь же «естественно» должна быть ограничена рамками личного благочестия. Но по какому-то недоразумению религия вышла из своих «естественных» пределов и вторглась в нерелигиозные сферы, нарушив их автономию. А процесс секуляризации просто всё возвращает на «свои места». В том числе и религию. Такова общепринятая концепция секуляризации.
|
Меружан Маркосян
СОЦИАЛЬНАЯ ПОЛИТИКА В УСЛОВИЯХ КРИЗИСА
Համառոտագիր
|
Հոդվածում ներկայացվում են ժամանակակից պետության ազդեցության ոլորտները և ներգործության ուղղությունները, որոնց շարքում ավելի ու ավելի մեծ նշանակություն և կարևորություն են ստանում սոցիալական քաղաքականության հիմնախնդիրները և դրանց լուծումները: Շուկայական տնտեսության անցման առանձնահատկությունները հետհամայնավարական երկրներում մեծապես ազդեցին և պայմանավորեցին այդ երկրների սոցիալական քաղաքականության սկզբունքների ձևավորման և իրականացման վրա:
Ներկայացվում են ներկայիս տնտեսական ճգնաժամի պայմաններում աշխարհի մի շարք պետությունների սոցիալական հակաճգնաժամային միջոցառումները: Ցույց է տրվել ճգնաժամի ազդեցությունը Հայաստանի Հանրապետության տնային տնտեսությունների և ձեռնարկությունների վրա: Վերջին բաժնում համառոտ քննարկվում են Հայաստանում սոցիալական ոլորտի վերափոխումների արդի հիմնախնդիրները: |
СОЦИАЛЬНАЯ ПОЛИТИКА В УСЛОВИЯХ КРИЗИСА Меружан Маркосян |
Резюме Рыночная экономика требует адекватности государственного управления и возможностей данного рынка, причем каждая деталь в этой цепочке должна выполнять предназначенную ей функцию. Предпринимательство или его регулирование не являются первичной задачей государства, оно может и должно играть свою роль в экономике, но при этом не вмешиваться напрямую в деятельность домашних хозяйств и финансирование производства.
|
Online продажа: www.pressinfo.am
Покупка: в НОФ «Нораванк»
Адрес: г. Ереван, ул. Гарегина Ндже 23/1
Тел: +374 10 44 04 73, +374 93 54 31 71